Łódzkie MPK wzmacnia się o nowe autobusy. Łącznie zamówiono aż 63 pojazdy: 48 pojazdów przegubowych (18-metrowych) oraz 15 tzw. krótkich, czyli 12-metrowych. Wszystkie z nowych autobusów dostarczonych przez Solaris Bus & Coach są wyposażone w system mild hybrid, który magazynuje energię powstającą podczas hamowania i używa jej do wspomagania silnika spalinowego. Ten system wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10 proc.
Na ten moment w Łodzi jest już 6 autobusów, ale nie wykluczone, że w najbliższych dniach ta liczba wzrośnie.
- Wszystkie autobusy miały być dostarczone do końca lutego przyszłego roku. Dlatego obecny termin jest przyspieszony. Nie spodziewaliśmy się, że będą aż tak wcześnie. Podpisywaliśmy umowę w maju i zgodnie z nią firma ma 40 tygodni na dostarczenie pojazdów do MPK. Natomiast, już na etapie podpisywania umowy firma powiedziała, że będzie chciała zrobić to wcześniej. Chyba pierwszy raz tak wcześnie dostarczane są nam pojazdy. Kiedy dotrą ostatnie? Trudno powiedzieć. Firma mówiła, że chciałaby zrobić to w tym roku. To jest chyba największy kontrakt autobusowy w tym roku w Polsce – mówi nam Piotr Wasiak, rzecznik prasowy MPK Łódź.
A kiedy pierwsze z nich zaczną przewozić łodzian? Możliwe, że nawet w tym roku.
- To trwa około miesiąca, półtora. To bywa różnie, ponieważ zależy od wielu rzeczy. Przyjeżdżają do nas bez logo. Do tego dochodzi montaż biletomatów, zarejestrowanie pojazdów, przejście pełnych odbiorów i uzyskanie licencji do przewozu osób – dodaje Piotr Wasiak.
Nowe autobusy zostaną rozdzielone między dwie zajezdnie - Zajezdnię Limanowskiego i Zajezdnię Nowe Sady. Dodatkowo jeden z autobusów 12-metrowych zostanie przeznaczony dla Ośrodka Szkolenia Kierowców MPK Łódź. Prowadzone będą na nim kursy dla kandydatów na przyszłych kierowców.