Wielka inwestycja z nowym terminem zakończenia
To nowy termin zakończenia jednej na największych inwestycji komunikacyjnych w aglomeracji łódzkiej. Prace przy modernizacji linii trwają od września 2022 roku i według początkowych planów miały się zakończyć na początku br.
Nowe torowisko i trakcja powstają wzdłuż ul. Konstantynowskiej w Łodzi aż do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim. W sumie modernizacja obejmuje 7 km, które podzielono na dwa odcinki. Łódzka część inwestycji dotyczy odcinka ul. Konstantynowskiej od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej, natomiast konstantynowski odcinek to fragment od ul. Przygranicznej do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim.
Inwestycja dużo bardziej zaawansowana jest na konstantynowskim odcinku. Położono już na nim nowe torowisko, wymieniono również zwrotnice na mijankach oraz zmodernizowano system sterowania ruchem na jednotorowych odcinkach linii. Na nowych peronach przystankowych stanęły już wiaty z ławkami.
Z kolei na liczącej 2,3 km łódzkiej części trwa układanie torów na około kilometrowym odcinku oraz wylano fundamenty pod niemal 50 nowych słupów trakcyjnych.
- Inwestycja obejmuje również prace mostowe, w tym konieczność odbudowy trzech mostków nad rzeczką Łódką. W rejonie ul. Konstantynowskiej stary mostek przy ul. Krakowskiej został rozebrany, a w okolicach ul. Krańcowej i Lontowej zamontowano już nowe przyczółki i przęsła. Równolegle prowadzone są prace związane z usuwaniem kolizji infrastrukturalnych oraz budową kanału technologicznego – mówiła Małgorzata Loeffler z Zarządu Inwestycji Miejskich.
Wszystkie prace mają zakończyć się w czerwcu 2024 roku.
Historyczna linia tramwajowa
Linia tramwajowa nr 43 łącząca Łódź i Konstantynów Łódzki jeszcze do niedawna była jedną z najstarszych w kraju - uruchomiono ją w 1910 roku. Pod koniec funkcjonowania, wiosną 2019 roku, jej stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu pasażerów - po wykrzywionych szynach nie dało się już jeździć. W ramach modernizacji trasy przebudowane lub wybudowane zupełnie od nowa zostaną tory, zwrotnice, sieć trakcyjna, przystanki, odcinki ulic przylegające do linii oraz instalacje podziemne.
Koszty modernizacji
Wartość inwestycji to ok. 81 mln zł, z czego na fragment łódzki przypada ok. 56,5 mln zł, a na konstantynowski - ok. 24,4 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum KEMY z MPK Łódź.
Polecany artykuł: