Zaostrzenie norm w zakresie emisji CO2 nie ominie także pojazdów transportu publicznego.
Surowsze normy emisji CO2 pomogą zwiększyć udział pojazdów bezemisyjnych w ogólnej liczbie pojazdów ciężkich w UE, a przy tym lepiej chronić i wzmacniać innowacje w tym sektorze i jego konkurencyjność – tak w komunikacie pisze Rada Unii Europejskiej, który cytuje interia.pl.
Ma to sprawić, że z transportu publicznego znikną pojazdy z silnikami spalinowymi. Unia chce, aby tego typu pojazdy zniknęły z państw członkowskich do 2035 roku. Do tego czasu mają je zastąpić autobusy zeroemisyjne.
Polecany artykuł:
Nowe przepisy Unii Europejskiej. Czy Łódź jest gotowa na zmiany?
Zaostrzenie norm przez Unię może oznaczać zmiany w wielu miastach, gdzie wciąż większość autobusów jest napędzana silnikami spalinowymi. A jak wygląda sytuacja w Łodzi? W tej sprawie skierowaliśmy się z pytaniem do MPK Łódź. W skład floty autobusowej wchodzą:
- 25 autobusów elektrycznych,
- 29 autobusów mild hybryd,
- oraz ok. 360 z silnikami spalinowymi.
Łódź inwestuje w autobusy
Wyznaczony przez Unię 2035 rok zbliża się wielkimi krokami, dlatego konieczne są inwestycje w transport publiczny. Aby unowocześnić flotę pojazdów należących do MPK Łódź zakupiono ponad 60 nowych autobusów hybrydowych. Kontrakt dotyczy dostawy 48 pojazdów przegubowych (18-metrowych) oraz 15 tzw. krótkich czyli 12-metrowych.
- To największy kontrakt autobusowy MPK - Łódź. Cieszę się, że firma zaoferowała pojazdy z systemem mild hybrid. Dotychczasowa eksploatacja tego typu autobusów pokazała, że ten system się sprawdza i wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 10 proc. To korzyść zarówno dla środowiska jak i dla nas – mówi Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź.
Wszystkie z dostarczonych przez Solaris Bus & Coach pojazdów będą wyposażone w system mild hybrid, który magazynuje energię powstającą podczas hamowaniai używa jej do wspomagania silnika spalinowego.
Zgodnie z kontraktem firma dostarczy je w ciągu 40 tygodni od daty podpisania umowy.