Ponad połowa Polaków cierpi na samotność, a 35 proc. nie ma nikogo, do kogo mogłaby się zwrócić o pomoc - wynika z badania Instytutu Pokolenia „Poczucie samotności wśród dorosłych Polaków”. Wielu z nich mniej lub bardziej systematycznie chodzi na randki, mając nadzieję na znalezienie miłości swojego życia. Okazuje się jednak, że nie wszystkim randkowiczom przyświeca ten sam cel.
Randki ewoluują nie tylko wraz z postępem technologii, ale także podążają za zmieniającymi się zwyczajami społecznymi. Dziś równie ważną rolę co serce, w świecie randkowania odgrywają choćby pieniądze czy nawet pogoda. Jeśli jesteś singlem, poszukującym miłości, koniecznie musisz wiedzieć, na czym polegają takie współczesne trendy jak sledging, sneating, micromance czy matching.
Sneating
Sneating to trend, w którym randki są traktowane jako sposób na... darmowy posiłek. Osoba stosująca tę taktykę wykorzystuje zainteresowanie drugiej strony, by nie płacić za jedzenie. Po wspólnej kolacji, za którą płaci jedna osoba, kontakt zazwyczaj się urywa. Jedna z osób uznaje, że osiągnęła swój cel - miło spędziła czas i zaoszczędziła pieniądze – i nie ma zamiaru kontynuowania znajomości.
Sledging
Sledging oznacza dosłownie „jazdę na sankach”. Nazwa tego trendu odnosi się do relacji nawiązywanych zazwyczaj w okresie zimowych. Głównym celem randkowania jest w tym przypadku uniknięcie samotności w chłodniejsze dni. Osoba stosująca tę taktykę, zazwyczaj zdaje sobie sprawę, że dany związek nie ma przyszłości, ale kontynuuje znajomość tylko po to, by móc spędzać zimowe wieczory w miłym towarzystwie.
Polecany artykuł:
Micromance
Micromance to trend, polegający na zastąpieniu wielkich romantycznych gestów, małymi dowodami miłości. Drobne, codzienne gesty - jak pozostawienie czułej notatki czy przypomnienie o ulubionej piosence – mają być sposobem na pokazanie troski i zaangażowania. W opinii młodych ludzi, coraz bardziej ceniących autentyczność, codzienne wyrazy uczucia pomagają budować silniejsze więzi i zacieśniać relacje.
Matching
Matching to proces dopasowywania osób w aplikacjach randkowych, który stał się nieodłącznym elementem współczesnego randkowania. Jak pokazują dane aplikacji randkowej meet2more, kobieta „zdobywa” średnio 3,5 dopasowania dziennie, podczas gdy mężczyzna może liczyć jedynie na ok. 0,5 matcha każdego dnia. Z danych meet2more wynika także, że użytkownicy spędzają średnio 8 minut dziennie na przeglądaniu profili, co pokazuje, jak szybko podejmują decyzję w tak istotnych dla siebie kwestiach.
Polecany artykuł: