Nowy przewoźnik na polskich torach
Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna”, już w najbliższy czwartek na trasie z Warszawy do Krakowa zadebiutuje nowy gracz – czeski przewoźnik RegioJet. Na początek firma uruchomi jedną parę połączeń dziennie, traktując to jako pilotaż przed szerszą ekspansją. Czas przejazdu ma wynieść 3 godziny i 20 minut.
To jednak dopiero początek ofensywy. Od połowy grudnia siatka połączeń krajowych RegioJet w Polsce ma się dynamicznie rozwijać. Do kwietnia przyszłego roku przewoźnik planuje stopniowo wprowadzać docelowy rozkład jazdy, który obejmie trasy z Warszawy nie tylko do Krakowa, ale również do Poznania i Trójmiasta.
PKP Intercity reaguje. Ceny biletów w dół!
Pojawienie się konkurencji na jednej z najbardziej dochodowych tras w Polsce nie pozostało bez odpowiedzi ze strony dotychczasowego monopolisty. Jak zauważa „DGP”, PKP Intercity już zaczęło obniżać ceny, by zachęcić pasażerów do pozostania przy swojej ofercie.
W ostatni piątek bilet na pociąg kategorii Intercity z Warszawy do Krakowa, który odjeżdżał na pół godziny przed składem RegioJet, można było kupić za 45 zł. Standardowa cena na tej trasie to zwykle 70 zł. Tańsza była również podróż składem Pendolino, który wyruszał godzinę przed czeskim konkurentem. Bilet na niego kosztował 101 zł, podczas gdy zazwyczaj na kilka dni przed odjazdem trzeba za niego zapłacić 169 zł.
To nie koniec konkurencji. Nadciąga Leo Express
Wszystko wskazuje na to, że walka o polskiego pasażera dopiero się zaczyna. W przyszłym roku na rynek wejdzie kolejny czeski przewoźnik – firma Leo Express. Oferuje ona już połączenia z Pragi do Krakowa, a od 1 marca 2026 roku planuje przedłużyć swoje kursy aż do Warszawy. Na trasie Warszawa-Kraków-Praga mają kursować dwie pary pociągów dziennie.
Leo Express kusi pasażerów niezwykle niskimi cenami. Najtańsze bilety na przejazd z Warszawy do Krakowa mają kosztować zaledwie 9 zł. Jak jednak dowiedział się „Dziennik Gazeta Prawna”, w tej promocyjnej cenie dostępne będą tylko cztery miejsca w całym składzie.

ZOBACZ TEŻ: Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. PKP zamyka szkołę podstawową