Nie dostałem PIT-11. Co zrobić?
Przełom lutego i marca to czas rozliczeń z urzędem skarbowym. Według prawa firmy miały obowiązek przesłać PIT-11 do urzędu skarbowego do końca stycznia, a do pracowników – do końca lutego. Jednak są przypadki gdzie termin mija, a pracownicy nadal nie mają żadnej informacji
- Warto wyjaśnić ze swoim pracodawcą (płatnikiem), co jest przyczyną nieprzekazania do urzędu skarbowego informacji PIT-11 - radzi Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na pytania Business Insidera.
Ministerstwo stwierdza, że gdy mimo rozmów pracodawca nie dostarcza PIT-11, należy zawiadomić o tym urząd skarbowy.
Polecany artykuł:
Usługa Twój e-PIT
Ci, którzy nie otrzymali go w fizycznej formie mogą sprawdzić, czy PIT-11 jest w usłudze Twój e-PIT. Skarbówka udostępnia bowiem w niej dokumenty źródłowe, na podstawie których przygotowała zeznania roczne.
- W usłudze Twój e-PIT, w zakładce dokumenty źródłowe, są widoczne wszystkie poprawnie złożone informacje od płatników. Dzięki tej usłudze podatnicy, którzy nie otrzymali od swojego pracodawcy PIT-11, mogą zapoznać się z tym dokumentem. Wystarczy, że zalogują się do e-Urzędu Skarbowego i w zakładce źródłowej usługi Twój e-PIT otworzą PIT-11, który pracodawca wysłał do urzędu skarbowego - wyjaśnia Ministerstwo Finansów.
Polecany artykuł:
Co robić gdy nie dostanę PIT-11?
Jeśli pracodawca nie wypełni swojego obowiązku i nie dostarczy PIT-11, to pracownik sam musi złożyć swoje zeznanie, w terminie do 2 maja 2023 r. Podatnik powinien złożyć takie zeznanie na podstawie informacji, które pozwolą mu ustalić wysokość dochodów uzyskanych u tego pracodawcy. Takie informacje zawiera właśnie ten dokument, dlatego najlepiej wyjaśnić powody braku jego dostarczenia i poczekać aż to się zmieni, o czym informuje Business Insider.
W przypadku dużego opóźnienia firmy, przez co PIT-11 trafi po 2 maja, należy sprawdzić, czy w swoim PIT (np. PIT-37) wykazaliśmy pełne dane, zgodne z tym, co przekazał pracodawca w PIT-11. Jeśli będą się różniły to konieczna będzie korekta zeznania.