Młodzi ludzie priorytetowo wydają pieniądze na jedzenie
Jak informuje agencja Bloomberg, firma McKinsey & Company przeprowadziła badanie na temat współczesnych trendów zakupowych. Ankietowani w różnym wieku, od pokolenia baby boomers po generację Z, dpowiadali na pytanie, na jakie produkty mają zamiar wydawać w tym roku pieniądze. Jak się okazuje, pokolenie milenialsów i zetek, w przeciwieństwie do starszych pokoleń, priorytetowo traktuje wydatki na artykuły spożywcze.
Badacze wyjaśniają, że młodzi ludzie wolą kupić jedzenie i napoje dobrej jakości, niż wydać pieniądze na ubrania czy podróże.
Polecany artykuł:
Do podobnych wniosków doszli w 2022 roku autorzy badania SW Research "Oszczędzanie młodych". Wtedy to ankietowani w przedziale wiekowym 18-35 wskazali wówczas, że najczęściej wydają pieniądze również na jedzenie.
Natomiast z badania Bank of America możemy się dowiedzieć, że młodzi mają tendencję do zarabiania i wydawania, a nie oszczędzania. Dlatego chętnie kupują "atrakcyjną żywność".