Trwa budowa tunelu drogowego w Andrespolu pod Łodzią. Nowy tunel powstaje przy przystanku Bedoń, pod czterema torami linii Łódź - Koluszki oraz Łódź – Dębica. Dotychczasowe skrzyżowanie drogowo-kolejowe, gdzie tory przecinały się z jezdnią na jednym poziomie, zastąpione zostanie wiaduktem kolejowym. Powstałe w ten sposób bezkolizyjne skrzyżowanie nie tylko zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym na ważnej linii z Łodzi do Warszawy, ale też usprawni komunikację samochodową na drodze łączącej Andrespol i Bedoń Przykościelny - dzięki nowemu tunelowi kierowcy nie będą musieli już czekać przed zamkniętymi rogatkami na przejazd pociągu.
Nowy tunel drogowy w Bedoniu będzie miał ok. 12 m szerokości i 24 m długości. W tunelu znajdzie się jezdnia o szerokości 7 m oraz wytyczony zostanie ciąg pieszo-rowerowy. Warta ok. 30 mln zł inwestycja realizowana jest we współpracy PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. i Gminy Andrespol. Zakończenie inwestycji w zakresie kolejowym planowane jest do końca 2023 roku.
- Inwestycja w Andrespolu usprawni przewozy na trasie Łódź - Koluszki oraz Łódź - Dębica i dalej w kierunku Warszawy - podkreśla Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - W całym kraju dzięki współpracy z samorządami i wykorzystaniu środków unijnych, budujemy sprawne przeprawy. Efektem realizacji projektów z Krajowego Programu Kolejowego jest wzrost bezpieczeństwa w przewozach kolejowych i transporcie drogowym.
W woj. łódzkim, w ramach projektu poprawy bezpieczeństwa, wybudowano już wiadukt drogowy nad torami w Skierniewicach, a na początku września oddany do użytku został tunel drogowy pod torami pomiędzy Gałkowem Dużym i Gałkowem Małym. Ponadto w ostatnich latach na terenie woj. łódzkiego (m.in. w Łowiczu, Pabianicach, Zduńskiej Woli i Zgierzu) powstały bezpieczne podziemne przejścia dla pieszych.