Nieaktualny numer rachunku bankowego może oznaczać brak emerytury. Wszyscy, którzy otrzymują z ZUS jakiekolwiek pieniądze powinni pamiętać o jak najszybszym poinformowaniu Zakładu o zmianie adresu lub konta bankowego. Jeśli ktoś zrobi to zbyt późno lub w ogóle o tym zapomni, emerytura, renta lub inne świadczenie wrócą do ZUS.
- Gdy stary rachunek bankowy przestanie być aktywny, a w naszym systemie jeszcze nie pojawił się nowy, wtedy pieniądze, które przelewamy zostają przez bank zwrócone do ZUS, a tymczasem senior nie może doczekać się comiesięcznej wypłaty - podkreśla Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku. - Zdenerwowany przychodzi do nas i wtedy dowiaduje się, że Zakład pieniądze przelał, ale na to konto, które zostało przez niego wcześniej podane.
Polecany artykuł:
Dane, takie jak numer rachunku bankowego czy adres zamieszkania, można zmienić poprzez swoje indywidualne konto na Platformie Usług Elektronicznych ZUS lub osobiście w dowolnej placówce ZUS. Druk EZP - służący do zmiany danych adresowych, osobowych lub rachunku bankowego – można też wysłać pocztą
- Żeby punktualnie dostać przelew z ZUS, powinno się każdą zmianę adresu i numeru rachunku bankowego zgłosić najpóźniej na 12 dni roboczych przed terminem, w którym Zakład wypłaca pieniądze - tłumaczy Iwona Kowalska-Matis, regionalny rzecznik prasowy ZUS na Dolnym Śląsku.