Znamy wyniki najnowszego Rankingu Popularności Sieci Handlowych 2024 przygotowanego przez Listonic. Ranking powstał na podstawie analizy wszystkich list zakupów utworzonych w polskiej wersji aplikacji Listonic w 2023 roku. Łącznie przeanalizowano blisko pół miliona list i wyodrębniono 4 kategorie: sieci spożywcze i dyskonty, dyskonty niespożywcze, drogerie, artykuły od domu i ogrodu.
Najpopularniejsze sieci spożywcze i dyskonty
Po raz pierwszy od 2019 roku nastąpiły znaczące zmiany na podium rankingu w kategorii sieci spożywczych. Z zaciętej rywalizacji między Biedronką a Lidlem tym razem zwycięsko wyszła ta pierwsza, która zdobyła 37,22 proc. udziału wśród list zakupowych. Na kolejnych miejscach uplasowały się Auchan, Kaufland i Dino.
- Biedronka (37,22 proc.)
- Lidl (35,53 proc.)
- Auchan (5,86 proc.)
- Kaufland (5,34 proc.)
- Dino (3,35 proc.)
Ranking dyskontów niespożywczych
Zmiana na pozycji lidera zaszła też w kategorii dyskontów niespożywczych. Dotychczasowego lidera – sieć sklepów Pepco – wyprzedził w 2023 roku Action. Trzecie miejsce, podobnie jak rok wcześniej, zajęła sieć Dealz.
- Action (51,73 proc.)
- Pepco (36,62 proc.)
- Dealz (5,19 proc.)
- Tedi (3,40 proc.)
- Kik (1,53 proc.)
Polecany artykuł:
Najpopularniejsze drogerie
Podobnie jak w poprzednich latach, najpopularniejszą drogerią okazał się Rossmann. Na kolejnych miejscach na podium znalazły się Hebe i Super-Pharm.
- Rossmann (92,66 proc.)
- Hebe (6,04 proc.)
- Super-Pharm (0,72 proc.)
- Natura (0,53 proc.)
- DM (0,02 proc.)
Dom i ogród
Wśród sieci oferujących artykuły od domu i ogrodu od lat najpopularniejsza pozostaje IKEA. Castorama zajęła drugie miejsce, a trzecie miejsce na podium przypadło sieci Leroy Merlin.
- IKEA (38,63 proc.)
- Castorama (22,29 proc.)
- Leroy Merlin (17,51 proc.)
- Obi (9,80 proc.)
- Bricomarche, Brico man, Brico depot (5,14 proc.)
Polecany artykuł: