- Piotrków Trybunalski ma bardzo słaby logotyp. Literka T wpisana w literkę P, zrobiona z krzyżyków, która właściwie do niczego nie pasuje, nie oddaje charakteru miasta. Ten logotyp kosztował kupę pieniędzy, a jest nieładny - mówi radna miejska Małgorzata Pingot na antenie Radia Łódź.
Znak graficzny Piotrkowa Trybunalskiego został zmieniony w 2018 roku. Był to jeden z elementów Strategii Promocji Piotrkowa Trybunalskiego na lata 2017-2021. Postawiono na nowoczesność i tradycje. Krzyżyki, o których wspomniała radna Pingot, nawiązują do haftu krzyżykowego, typowego dla Piotrkowa. Nad nową identyfikacją wizualną pracowano dwa lata.
Miejska radna znalazła jednak sposób na to, by uniknąć kosztów wymiany logotypu.
- Wymyśliłam formułę, żeby to był konkurs przeznaczony dla dzieci, dla dorosłych i dla artystów plastyków. Niezależne jury wybierze najlepszą pracę, a potem zrobimy ogromną wystawę – mówi radna Pingot na antenie radia.
Polecany artykuł:
Co na to miasto?
- To pierwszy głos, który odnosi się do zmiany logo i w tym momencie nie był rozpatrywany z względu na to, że już jest obowiązujące logo, które wprowadzono – można powiedzieć dawno i niedawno – w 2018 roku. W tej chwili dużo rzeczy jest przygotowanych pod to logo – na przykład znak graficzny pojawia się na gadżetach, stronie miasta, wizytówkach. Jeżeli głosy będą się nasilać, pochylimy się nad tym problemem – wyjaśniła rzecznika Miasta Piotrkowa Trybunalskiego, Monika Pawłowska-Uszakow, w rozmowie z Radiem Łódź.
Te miasta w Łódzkiem są najstarsze