Dwie polskie marki ogłosiły upadłość. Klienci mają problem z odzyskaniem pieniędzy

2025-10-24 16:06

Spółka PBH S.A., właściciel znanych marek odzieżowych Quiosque i Laurella, złożyła wniosek o upadłość. Firma, zadłużona na ponad 51 mln zł, nie zdołała utrzymać płynności finansowej mimo prób restrukturyzacji. Kryzys dotknął zarówno pracowników firmy, jak i klientów.

Upadłość marek Quiosque i Laurella

i

Autor: pixabay,Facebook/ Pixabay.com

Właściciel marek Quiosque i Laurella ogłosił upadłość 

PBH S.A., do której należały marki Quiosque, Laurella i Akardo, jeszcze do niedawna była częścią Grupy Kapitałowej IMMOBILE. W lutym 2025 roku grupa sprzedała wszystkie akcje spółki nowemu właścicielowi – firmie SCRK sp. z o.o. – za zaledwie 100 tys. zł, choć wartość księgowa aktywów wynosiła blisko 100 mln zł. Jednocześnie wierzytelności wobec PBH, o wartości ponad 40 mln zł, przejęły spółki z łódzkiej grupy Monnari Trade S.A.

W maju 2025 roku Monnari Trade złożyło do UOKiK wniosek o przejęcie kontroli nad PBH S.A., a w lipcu uzyskało na to zgodę. Mimo podjętych działań naprawczych i współpracy operacyjnej, sytuacja finansowa spółki nie uległa poprawie. W dniu 9 października 2025 roku zarząd PBH złożył wniosek o ogłoszenie upadłości, wskazując na zadłużenie sięgające 51,5 mln zł.

Klienci mają problem z odzyskaniem pieniędzy

Problemy finansowe dotknęły nie tylko właścicieli, ale także około 90 pracowników, którzy nie otrzymali wynagrodzeń za wrzesień. Z trudnościami mierzą się również klienci sklepów internetowych, od tygodni oczekujący na zwroty środków za odesłane produkty.

- Dzień dobry, kiedy mam szansę otrzymać pieniądze za zwroty w sklepie internetowym - czytamy w komentarzu zamieszczonym przez jedną z klientek. 

Według oświadczenia spółki, opóźnienia wynikają z zajęcia rachunków bankowych przez komorników.

Obecnie PBH S.A. pozostaje najemcą jedynie około 20 salonów marek Quiosque i Laurella, za które spółka ponosi pełną odpowiedzialność prawną i finansową, będąc zarówno najemcą lokali, jak i pracodawcą zatrudnionych tam osób. Pozostała część sieci została przejęta operacyjnie przez spółki z grupy Monnari Trade S.A., które prowadzą dziś część placówek i odpowiadają za bieżącą sprzedaż towarów.

Jedynym znaczącym składnikiem majątku spółki pozostają znaki towarowe Quiosque, Laurella i Akardo.

Quiz. Znane marki z PRL-u. Hit czy kit? Zgarniesz 10/10?
Pytanie 1 z 10
Co można było kupić w sklepach z logo Społem?
Po latach nadal królują na sklepowych półkach. Te marki przetrwały nawet czasy PRL-u