Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią
Budowa tunelu średnicowego w Łodzi to kontynuacja prac rozpoczętych budową dworca Łódź Fabryczna. Tunel kolejowy przebiegający pod centrum miasta połączy główne łódzkie stacje: Łódź Widzew, Łódź Fabryczną z Łodzią Kaliską i Łodzią Żabieniec. Inwestycja ta ma usprawnić transport lokalny, regionalny i krajowy pasażerski oraz towarowy.
Polecany artykuł:
Tunel średnicowy pod Łodzią. Będą kolejne utrudnienia
Po zakończeniu budowy tunelu pod al. Włókniarzy PKP przedstawiły nowy termin rozpoczęcie prac przy budowie stacji Śródmieście. 31 sierpnia zamknięta zostanie dla samochodów al. Kościuszki u zbiegu z ul. Zieloną. Zgodnie z ustaleniami, tramwaje maja kursować po al. Kościuszki przez cały okres budowy. Ma to umożliwić specjalny torowy bajpas, który zostanie stworzony po zamknięciu alei.
Aby zminimalizować utrudnienia uzgodniono z PKP stworzenie przystanków tramwajowych na al. Kościuszki przy ul. 6 sierpnia oraz zawrotkę, która umożliwi przejazd przez aleję, wjazd w ul. 6 Sierpnia oraz pozwoli na przejazd autobusów nocnych przez al. Kościuszki, gdzie znajduje się strefa przesiadkowa.
Jeśli jednak chodzi o kierowców, przejazd możliwy będzie sąsiednią ul. Wólczańską, która jest już praktycznie gotowa. Prowadzone są rozmowy, aby w miarę możliwości została ona otwarta szybciej niż na koniec sierpnia.
Gdy zamknięta zostanie al. Kościuszki, przejazd na Bałuty poprowadzony zostanie od ul. Struga przez ul. Wólczańską, ul. Gdańską lub ul. Żeromskiego do ul. Próchnika, którą będzie można wrócić na ul. Zachodnią. W drugą stronę przejazd będzie nieco łatwiejszy. Z ul. Zachodniej skręcimy w ul. Więckowskiego, a następnie ul. Wólczańską na południe dojedziemy do trasy W-Z lub dalej w kierunku Górniaka.