8 firm złożyło swoje oferty w ogłoszonym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przetargu na dokumentację niezbędną do rozbudowy autostrady A2 między Łodzią i Warszawą o dodatkowy pas ruchu. Najtańsza oferta opiewa na kwotę 22,8 mln zł, a najdroższa na 58,4 mln zł, co oznacza, że aż siedem ofert mieści się w kwocie przeznaczonej przez GDDKiA na realizację zadania, a jedna ją przekracza. Wykonawca, który przebuduje autostradę, powinien zostać wybrany w drugiej połowie roku.
Oferty złożone w przetargu na projekt rozbudowy autostrady A2:
- 22.839.224,25 zł - Europrojekt Gdańsk S.A
- 25.473.300,00 zł - DATABAUT Sp. z o.o.
- 25.768.500,00 zł - Transprojekt Gdański Sp. z o.o.
- 28.278.130,50 zł - Mosty Gdańsk Sp. z o.o.
- 33.898.800,00 zł - IVIA S.A
- 38.724.867,36 zł - Dar Al.- Handasah Consultants
- 45.936.502,50 zł - Mosty Katowice
- 58.421.986,50 zł - Trakt Sp. z o.o. Sp. k.
Inwestycja zakłada rozbudowę autostrady A2 o dodatkowy pas ruchu na długości ok. 89 kilometrów. Między węzłami Łódź Północ i Pruszków autostrada będzie miała trzy pasy ruchu, a między węzłami Pruszków i Konotopa - cztery pasy ruchu na każdej z jezdni. Przy okazji prowadzonych prac zmodernizowane zostanie też oświetlenie – energooszczędne lampy LED zastąpią dotychczas stosowane oświetlenie sodowe i pojawią się na węzłach: Łódź Północ, Łowicz, Skierniewice, Wiskitki, Grodzisk Mazowiecki, Pruszków, a także na MOP-ach i obwodach utrzymania autostrady. Wszystkie prace mają być prowadzona przy zachowaniu ruchu na autostradzie.
- Dobudowa trzeciego pasa na 90 km A2 jest koniecznością. Codzienne natężenie ruchu między Łodzią a Warszawą to potwierdza - podkreśla Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Dane z ostatniego Generalnego Pomiaru Ruchu pokazały, że pomiędzy węzłami Łódź Północ i Skierniewice średnio na dobę przejeżdża ok. 50-53 tys. pojazdów, a pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa - ponad 93 tys.