Znane polskie marki bankrutują. Klienci walczą o odzyskanie pieniędzy

2025-11-18 8:03

PBH S.A., właściciel marek Quiosque i Laurella, ogłosił upadłość. Pomimo prób restrukturyzacji firma nie zdołała utrzymać stabilności finansowej. Kłopoty ekonomiczne uderzyły zarówno w spółkę, jak i jej pracowników oraz klientów, którzy mają trudności z odzyskaniem należnych środków.

Upadłość marek Quiosque i Laurella

i

Autor: pixabay,Facebook/ Pixabay.com

Właściciel marek Quiosque i Laurella ogłosił upadłość 

PBH S.A., do której należały marki Quiosque, Laurella oraz Akardo, jeszcze niedawno wchodziła w skład Grupy Kapitałowej IMMOBILE. W lutym 2025 r. grupa sprzedała wszystkie akcje spółki nowemu nabywcy – firmie SCRK sp. z o.o. – za jedyne 100 tys. zł, mimo że wartość księgowa jej aktywów sięgała prawie 100 mln zł. Jednocześnie należności wobec PBH, przekraczające 40 mln zł, zostały przejęte przez spółki z łódzkiej grupy Monnari Trade S.A.

W maju 2025 roku Monnari Trade złożyło do UOKiK wniosek o przejęcie kontroli nad PBH S.A., a w lipcu uzyskało na to zgodę. Mimo podjętych działań naprawczych i współpracy operacyjnej, sytuacja finansowa spółki nie uległa poprawie. W dniu 9 października 2025 roku zarząd PBH złożył wniosek o ogłoszenie upadłości, wskazując na zadłużenie sięgające 51,5 mln zł.

Klienci mają problem z odzyskaniem pieniędzy

Problemy finansowe dotknęły nie tylko właścicieli, ale także około 90 pracowników, którzy nie otrzymali wynagrodzeń za wrzesień. Z trudnościami mierzą się również klienci sklepów internetowych, od tygodni oczekujący na zwroty środków za odesłane produkty.

- Dzień dobry, kiedy mam szansę otrzymać pieniądze za zwroty w sklepie internetowym - czytamy w komentarzu zamieszczonym przez jedną z klientek. 

Według oświadczenia spółki, opóźnienia wynikają z zajęcia rachunków bankowych przez komorników.

Obecnie PBH S.A. pozostaje najemcą jedynie około 20 salonów marek Quiosque i Laurella, za które spółka ponosi pełną odpowiedzialność prawną i finansową, będąc zarówno najemcą lokali, jak i pracodawcą zatrudnionych tam osób. Pozostała część sieci została przejęta operacyjnie przez spółki z grupy Monnari Trade S.A., które prowadzą dziś część placówek i odpowiadają za bieżącą sprzedaż towarów.

Jedynym znaczącym składnikiem majątku spółki pozostają znaki towarowe Quiosque, Laurella i Akardo.

Quiz. Znane marki z PRL-u. Hit czy kit? Zgarniesz 10/10?
Pytanie 1 z 10
Co można było kupić w sklepach z logo Społem?
Po latach nadal królują na sklepowych półkach. Te marki przetrwały nawet czasy PRL-u
Porachunki Osobiste
Tak AI zmienia zawód prawnika! PORACHUNKI OSOBISTE