Znana sieć sklepów wprowadzała klientów w błąd. Zapłacą wiele milionów kary

i

Autor: Pixabay.com

Zakupy

Znana sieć sklepów wprowadzała klientów w błąd. Zapłacą wiele milionów kary

2023-11-17 14:03

Klienci znanej sieci sklepów byli wprowadzani w błąd. Jak się okazało kraj pochodzenia warzyw ze sklepowej wywieszki różnił się od rzeczywistego. Uznano to za naruszenie praw konsumenta przez co nałożono na sieć bardzo wysoką karę.

Decyzja zapadła. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził, że w znanej sieci sklepów „Kaufland” wprowadzano klientów w błąd. Podawano fałszywy kraj pochodzenia warzyw co mogło mieć wpływ na decyzje niektórych klientów.

Jak podaje portal money.pl, inspektorzy porównali kraje pochodzenia z wywieszek dostępnych dla klientów i informacjami z opakowaniami zbiorczymi lub jednostkowymi oraz w dokumentach dostawy. Podaje także przykład sklepu z Kalisza, gdzie informowano, że marchew pochodzi z Polski, a w rzeczywistości przywieziono ją z Holandii. Natomiast ziemniaki w Brzegu były z Niemiec, a nie z Polski jak informowano. Takie działanie według UOKiK narusza prawa konsumentów.

UOKiK nałożył na sklep karę finansową o wysokości 13,2 mln zł, a sąd ją utrzymał.

O błędach wypowiedziała się sieć Kaufland

„W naszych sklepach stosujemy rozwiązania wykraczające poza standardy przyjęte w branży, aby zapewnić rzetelność i transparentność komunikacji skierowanej do klientów. Chcąc uniknąć możliwych pomyłek w oznaczeniach produktów, w naszych marketach korzystamy z elektronicznych etykiet cenowych, które wyświetlają i aktualizują informacje o cenach oraz kraju pochodzenia owoców i warzyw na podstawie danych systemowych […] Kontrole, na podstawie których na spółkę została nałożona kara przez UOKiK, wykazały absolutnie pojedyncze niedopatrzenia w kontekście szerokiego asortymentu owoców i warzyw dostępnych w marketach sieci. Stwierdzone błędy wynikały wyłącznie z ludzkiej omyłki, a nie celowego działania sieci Kaufland, stąd zdecydowanie nie zgadzamy się z zapadłym orzeczeniem i będziemy w tym zakresie składać apelację” – oświadczenie sieci cytuje wiadomoscihandlowe.pl.

Radio Eska: Krzysztof ze Ślubu od pierwszego wejrzenia już tak nie wygląda! Zmienił nawet kolor włosów!