Wchodzą w życie zmiany w strefie płatnego parkowania
- Podczas spotkań z mieszkańcami często prosiliście o uporządkowanie parkowania w waszej okolicy, bo ciężko wam było zaparkować po pracy pod domem. Dlatego wprowadzamy zamiany w strefach płatnego parkowania – ogłosił w styczniu Urząd Miasta Łodzi na oficjalnym profilu na Facebooku.
Magistrat podkreśla, że zmiany mają wpływać na nawyki kierowców i niwelować auta, które na wiele godzin zajmują miejsca parkingowe w centrum. Nie wszystkim jednak spodobał się sposób komunikacji.
- Żeby mieszkańcom żyło się lżej, dodamy 2 godziny, rozszerzymy strefę i podniesiemy opłaty. A to wszystko w imię wspólnego dobra – komentowali mieszkańcy.
Do wprowadzanych właśnie zmian odniósł się łódzki społecznik, Krzysztof Komorowski.
- Jako mieszkaniec tego miasta i ekspert w logistyce miejskiej, czuję się w obowiązku zabrać głos wobec nachalnej propagandy serwowanej dziś przez władze miasta – napisał w mediach społecznościowych. - Władze od lat powtarzają, że chodzi o mieszkańców. Tymczasem znikają kolejne miejsca parkingowe , ulica Mielczarskiego jest tylko jednym z wielu przykładów: z 128 miejsc zostało 56 plus 4 dla osób z niepełnosprawnością. To nie troska, to zwykłe wyciąganie pieniędzy z kieszeni mieszkańców przez abonamenty i ograniczenia.
Zarząd Dróg i Transportu podkreśla jednak, że chodzi o uporządkowanie parkowania w mieście
- Źle zaparkowane lub porzucone samochody przy ulicach, to zmora wielu dużych miast. Podobnie jest w Łodzi. Dlatego miasto wychodzi temu naprzeciw, wprowadzając dwuetapowy pakiet zmian w Strefie Płatnego Parkowania (SPP). Dlaczego te zmiany są potrzebne? To praktyka wszystkich dużych miast w Polsce i Europie - przekazuje Tomasz Śliwiński z Zarządu Dróg i Transportu w Łodzi.

Poszerzenie strefy płatnego parkowania w Łodzi
Pakiet zmian to nie tylko poszerzenie strefy płatnego parkowania, ale także nowe, wyższe stawki oraz wydłużenie czasu płatnego postoju.
Nowa strefa będzie obejmować obszar powyżej trasy W-Z od al. Włókniarzy do ul. Kopcińskiego. Poniżej trasy W-Z obszar strefy uzupełniony zostanie o nowo powstałe osiedla w rejonie ul. Tymienieckiego i ul. Tylnej. Ponadto parkomaty pojawią się również na al. Unii Lubelskiej i starej Krakowskiej. Natomiast od października do obszaru strefy dojdzie też Radiostacja. Od czerwca zmienią się też godziny funkcjonowania strefy. Za parkowanie trzeba będzie płacić od 7:00 do 19:00, a nie jak obecnie od 8:00 do 18:00.

i
Wyższe stawki za parkowanie w Łodzi. Zmiany wchodzą w życie w październiku
Od października wejdzie w życie nowy cennik. Pomysł magistratu jest taki, że mieszkańcy i osoby odprowadzające w Łodzi podatek będą mogły liczyć na lepsze stawki za parkowanie.
Po zmianach „łodzianie” za godzinę parkowania zapłacą 6 zł, a pozostałe osoby 6,9 zł. Za drugą godzinę natomiast 7,2 zł, a pozostali 8,2 zł . To ceny dla ścisłego centrum. W podstrefie B, która obejmuje pozostałą część śródmieścia, ceny będą o około złotówkę niższe, czyli 5 zł za pierwszą godzinę dla łodzian, a dla przyjezdnych 6 zł.
Obecnie za parkowanie w podstrefie A i C kierowcy płacą 5 złotych za pierwszą godzinę, 5,5 zł za drugą godzinę, 6 zł za trzecią, a za czwartą i kolejną godzinę – 5 zł. W podstrefie B pierwsza godzina kosztuje 4 zł, druga 4,5 zł, trzecia 5 zł, a każda kolejna 4 zł. W podstrefie D za pierwszą godzinę trzeba zapłacić 1,5 zł, za drugą godzinę 3 zł, za trzecią – 4 zł, a za kolejne - 3 zł.
ZDiT podkreśla, że osoby mieszkające w Strefie Płatnego Parkowania będą mogły skorzystać z abonamentu, którego cena wynosi 1 zł za dzień. W tym przypadku również mamy do czynienia z podwyżką – przed zmianami abonament roczny dla mieszkańca wynosił 240 zł.

i