Dresy z Pepco robią furorę!

i

Autor: Canva

Zakupy

W tym sklepie Polacy kupują ubrania. Zdecydowany zwycięzca

2024-10-24 12:51

60 miliardów złotych – tyle jest wart polski rynek odzieżowy. Z najnowszego raportu PMR Market Experts wynika, że liderem na rynku jest Pepco. Ten sklep wybiera aż 86 proc. Polaków.

86 proc. Polaków kupuje ubrania w Pepco

Zgodnie z najnowszymi danymi PMR Market Experts, polski rynek odzieży i obuwia (wliczając akcesoria i bieliznę) wyniesie w 2024 roku prawie 60 mld złotych. Wiodącym kanałem sprzedaży pozostają sieci odzieżowe, które odpowiadają za niemal 48% całkowitej sprzedaży.

- Jednocześnie sprzedaż internetowa, obejmująca już jedną trzecią rynku, stale rośnie. Dystrybucja odbywa się także poprzez różne inne kanały, takie jak dyskonty niespożywcze, bazary i sklepy wielobranżowe. Dyskonty odgrywają coraz większą rolę, szczególnie w segmencie mody budżetowej. Mimo rosnącej roli e-commerce, sklepy stacjonarne nadal stanowią ważny element krajobrazu handlowego – podaje PMR Market Experts.

Raport wskazuje, że Pepco jest liderem na polskim rynku odzieżowym, wybieranym przez 86% Polaków jako główny sklep odzieżowy.

- Popularność sieci niespożywczych, takich jak właśnie Pepco, Action czy KiK, wynika przede wszystkim z przystępnych cen oraz szerokiego asortymentu. Klienci coraz częściej kierują się korzystnymi ofertami, co sprzyja dynamicznemu rozwojowi dyskontów oferujących wielobranżowy asortyment – czytamy w raporcie.

Rośnie popularność TK Maxx i Halfprice

Obok dyskontów, na popularności zyskują także sklepy multiasortymentowe, takie jak Empik, TK Maxx czy Halfprice, które przyciągają klientów możliwością zakupu szerokiego wachlarza produktów w jednym miejscu.

- Dzięki zróżnicowanej ofercie, sklepy te stają się coraz częściej odwiedzane przez konsumentów, którzy doceniają wygodę zakupów w jednym punkcie. Multibrandy stają się synonimem nowoczesnych centrów zakupowych, gdzie klienci mogą znaleźć zarówno odzież, jak i inne produkty codziennego użytku – precyzują eksperci.

Boom na second-handy 

W ostatnich latach rosnącą popularnością cieszą się także sklepy z odzieżą używaną, czyli second-handy. Coraz więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki nie tylko z uwagi na oszczędność, ale także z powodu rosnącej świadomości ekologicznej.

- Ten trend ma również swoje konsekwencje dla rynku odzieżowego – coraz większa popularność ubrań używanych prowadzi do spadku sprzedaży tych nowych, co negatywnie wpływa na ogólną wartość rynku. Firmy z tej branży muszą zatem dostosować swoje strategie do zmieniających się preferencji konsumentów, aby utrzymać konkurencyjność w obliczu rosnącego segmentu odzieży używanej – podaje PMR Market Experts.

Marki modowe, które zniknęły z mapy Polski

Basia Olearka stylowa pani dyrektor, która projektuje ubrania