Krwiodawstwo to misja i odpowiedzialność. Świadomość uratowania komuś życia jest jedną z najistotniejszych wartości honorowego krwiodawstwa a krew jest najcenniejszym darem, jaki może podarować człowiek.
Ogólnopolska kampania społeczna „Twoja krew, moje życie” jest częścią programu polityki zdrowotnej pn. „Zapewnienie samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew i jej składniki na lata 2021-2026”, którego celem jest m.in. utrzymanie stałej liczby świadomych dawców krwi i jej składników, zwiększenie świadomości społecznej w zakresie honorowego krwiodawstwa, zwiększenie świadomości zdrowego odżywiania wśród krwiodawców.
„Obecnie realizowany program polityki zdrowotnej pn. „Zapewnienie samowystarczalności Rzeczypospolitej Polskiej w krew i jej składniki na lata 2021-2026” stanowi kontynuację poprzedniej edycji programu, realizowanego w latach 2015-2020. Publiczna służba krwi jest świadoma koniczności ciągłego podejmowania działań z zakresu promocji i edukacji na temat honorowego krwiodawstwa” – powiedział Sławomir Gadomski, wiceminister zdrowia.
Motywem przewodnim kampanii jest graficzna linia, nawiązująca do czerwonej nitki. Key Visual zbudowany jest z dwóch zdjęć. Z lewej strony widzimy Dawcę, z prawej Biorcę. Obie postaci łączy graficzny motyw kampanii – czerwona nitka przechodząca w zapis EKG. Pośrodku znajduje się serce. Jego połówki mieszczą się na dwóch zdjęciach, tworząc całość. Czerwona nitka widoczna jest po stronie Dawcy, zapis EKG po stronie Biorcy. Hasło kampanii znajduje się na środku layoutu. Na dole, na białej belce, znajdują się wymagane logotypy, w tym logo kampanii, adresy www oraz odniesienie do nazwy programu, w ramach którego realizowana jest ogólnopolska kampania społeczna promująca honorowe krwiodawstwo pn. „Twoja krew, moje życie”.
„Celem działań ogólnopolskiej kampanii społecznej „Twoja krew, moje życie” jest szeroka edukacja w zakresie honorowego krwiodawstwa dostosowana do różnych grup docelowych. Krew jest przecież najcenniejszym darem jaki człowiek może ofiarować drugiej osobie. Krwi nie można kupić, ani wyprodukować, dlatego będziemy o tym przypominać i edukować, aktywnie propagując szlachetną ideę krwiodawstwa i zachęcając do podzielenia się tym bezcennym darem, bo tętni w nas dobro” – podkreśliła Małgorzata Lorek, dyrektor Narodowego Centrum Krwi.
Efektem poprawy wiedzy społeczeństwa będzie podejmowanie świadomej decyzji o regularnym oddawaniu krwi i jej składników, co w konsekwencji przyczyni się do zwiększenia liczby Dawców krwi.