PKP Cargo Terminale otrzyma więcej pieniędzy
Decyzją Urzędu Wojewódzkiego, zwiększy się dotacja dla spółki PKP Cargo Terminale, która buduje port przeładunkowy w Karsznicach. To aż o 5,7 mln zł więcej niż w zatwierdzonej dotacji w czerwcu 2022 roku. Postanowienie to zapadło podczas ostatniego posiedzenia zarządu.
Pieniądze pochodzą z unijnego dofinansowana z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Pierwotnie dotacja wynosiła 46 milionów złotych, teraz jest to 51 mln 700 tysięcy złotych. Cała budowa kosztować ma około 128 mln zł.
Terminal przeładunkowy w Karsznicach
Lokalizacja ta została wybrana nie bez powodu. PKP Cargo podkreśla, że Łódź będzie pierwszym miastem z pełnym ringiem ekspresowo-autostradowym. Dodatkowo, terminal wpisuje się w transeuropejską sieć transportowa – TEN-T. Umiejscowiono go na skrzyżowaniu szklaków kolejowych Bałtyk - Adriatyk oraz szlaku z Chin.
Terminal będzie zapewniał kompleksową obsługę logistyczną połączeń kontenerowych na Nowym Jedwabnym Szlaku w relacji Chiny- Europa oraz portów bałtyckich na południe od Polski i cały region środkowoeuropejski.
Rozpoczęto budowę terminalu. Kiedy zostanie oddany do użytku?
Umowa dotycząca budowy portu przeładunkowego została zawarta pomiędzy PKP Cargo Terminale a firmą ZUE. Pierwsze prace budowlane rozpoczęły się niedawno, bo pod koniec wakacji 2022 roku. Zgodnie z umową, teminal przeładunkowy ma zostać oddany do użytku pod koniec października 2023 roku.
Docelowo terminal miałby obsługiwać ruch wielkości 500 tysięcy kontenerów rocznie, czyli około tysiąca kontenerów dziennie.