Spotify podnosi ceny, żeby wyjść z długów
Szwedzki serwis streamingowy Spotify, mimo zgromadzenia 602 milionów użytkowników, boryka się z problemami finansowymi. W ciągu ostatnich lat działalności firma straciła 1,6 mld euro, a jej dług ma sięgać już 6 mld euro – donosi Bloomberg. Według amerykańskiego portalu, Spotify przekazuje przemysłowi muzycznemu w formie tantiem aż 70 proc. swoich przychodów. W zeszłym roku było to 9 mld dol. z 13,2 mld dolarów przychodów.
Jak podaje Bloomberg, gigant streamingowy zamierza kolejny raz podnieść ceny w tym roku, żeby wyjść z finansowego impasu. Według rozmówców amerykańskiego portalu, ceny mają wzrosnąć do końca kwietnia o 1-2 dolary na pięciu rynkach. Podwyżki mają zostać wprowadzone w Australii, Wielkiej Brytanii, USA oraz Pakistanie. Niewiadomą pozostaje jednak piąty kraj.
Polecany artykuł:
Spotify oferuje bezpłatną usługę z reklamami i ograniczonymi funkcjami oraz płatną, opartą na subskrypcji, dającą dostęp do wszystkich funkcji. Ceny pakietów różnią się w zależności od rynku. W Polsce plan indywidualny kosztuje obecnie 23,99 zł miesięcznie, plan Duo – 30,99 zł, rodzinny 37,99 zł, a studencki 12,99 zł miesięcznie. Dla porównania w USA pakiet jednoosobowy kosztuje 10,99 dolarów, dwuosobowy 14,99 dol., a rodzinny 16,99 dolarów.
Według agencji Reuters, która powołuje się na Bloomberg, Spotify zamierza także wprowadzić nowe pakiety. W USA ma być dostępny nowy podstawowy poziom, który będzie oferował muzykę i podcasty, ale bez audiobooków. Firma ma pracować także nad pakietem superpremium, oferującym dźwięki wysokiej jakości.
Te filmy poprawią humor za każdym, niezależnie ile razy będziesz je oglądać!