Po wejściu do pojazdu przykładamy kartę płatniczą do czytnika, podobnie robimy przy wyjściu-wyjaśnia Adam Kralisz z MPK Łódź. - System policzy przejechane przystanki na linii 10A/B i linii 11B jako jedną trasę. Jadąc z pętli Dell na pętlę Helenówek (42 przystanki) zapłacimy 4,68 zł za podróż, które będzie trwała 68 minut. Gdyby pasażer kasował bilety czasowe, zapłaciłby za nią 6 zł (2x bilet 20 minutowy wydłużony do 40 minut).
Pasażer musi tylko dotrzymać jednego warunku, przesiadka między linią 10A/B a linią 11B, nie może trwać dłużej niż 20 minut. - Dla nas to istotny element całości, dzięki któremu będziemy mogli sprawdzić tzw. system przesiadkowy – wyjaśnia Zbigniew Papierski, prezes MPK - Łódź.
Parę miesięcy potrwa testowanie i jeżeli wypadnie pozytywnie, będziemy mogli przystąpić do przetargu na wyłonienie operatora, który mógłby wprowadzić taryfę przystankową na wszystkich liniach tramwajowych i autobusowych. Pilotażowy program wejdzie w życie od początku grudnia.