Powszechne testowanie uczestników wydarzeń biznesowych, stała kontrola liczby osób przebywających w danym miejscu oraz znaczące wzmocnienie bezpieczeństwa sanitarnego – to najważniejsze rekomendacje dla organizatorów kongresów, konferencji i targów jakie znalazły się w katalogu dobrych praktyk przygotowanym przez Łódzką Radę do Spraw Bezpiecznego Eventu.
- Naszym celem jest stopniowe i kontrolowane otwarcie sektora spotkań biznesowych, imprez marketingowych czy wydarzeń artystyczno-kulturalnych. Żeby to zrobić potrzebne są jasne wytyczne dla organizatorów, które dadzą gwarancje bezpieczeństwa dla uczestników konferencji i targów – mówi Katarzyna Gadomska
z rady Łódzkiej Organizacji Turystycznej
Opracowany przez ekspertów z różnych dziedzin dokument trafi do szerokich konsultacji z przedstawicielami branży turystyki biznesowej. Po ich zakończeniu
i utworzeniu ostatecznych rekomendacji Łódź będzie drugim po Warszawie miastem posiadającym procedury dla obiektów, organizatorów i uczestników wydarzeń biznesowych. Mają one między innymi zakładać: przeprowadzenie obowiązkowych audytów ryzyka sanitarnego, zapewnienie szerokich przejść i większych przestrzeni, umożliwienie odseparowania osób wykazujących objawy choroby oraz monitorowanie przepływu ludzi.
- Zarówno branża hotelarska, jak i branża spotkań są tymi, które najszybciej
i najbardziej dotkliwie odczuły skutki epidemii. W skali kraju zagrożone są tysiące miejsc pracy, nie tylko w samych hotelach, czy innych miejscach do organizacji spotkań, ale także w agencjach eventowych, firmach zajmujących się wynajmem mebli, multimediów, dekoracji i wielu innych. Jasno określone zasady, które będą stanowiły dla obiektów wyznacznik bezpiecznych spotkań, pozwolą uspokoić organizatorów i uczestników, a tym samym mogą sprawić, że branża spotkań szybciej wznowi działalność – podkreśla Dominik Chrapek, dyrektor hotelu DoubleTree by Hilton w Łodzi.
Ponad połowa osób odwiedzających Łódź jako cel wizyty deklaruje „spotkanie
w interesach”. Z danych Łódzkiej Organizacji Turystycznej wynika, że w 2019 r. do Łodzi przyjechało ponad 460 tys. uczestników wydarzeń biznesowych. Statystycznie jedna taka osoba zostawia w Łodzi od 516 zł do 785 złotych, co daje około 260 mln zł dla gospodarki miasta.
Przemysł spotkań ma również olbrzymie znaczenie dla rozwoju gospodarczego całego kraju. Według badań Poland Events Impact w 2019 wygenerował on prawie 2% narodowego PKB.