W ramach inwestycji planowane są kompleksowa przebudowa budynku dworca, likwidacja północnego patio wraz z nieużytkowanymi lokalami usługowymi, zlokalizowanego na północ od istniejącego budynku dworca, zaprojektowanie nowych ciągów pieszych, lokalizacji windy i dojść do nowych peronów. W ramach przebudowy zapewnione zostaną udogodnienia zapewniające obsługę osób z niepełnosprawnościami.
Planowane są także zmiany dotyczące zagospodarowania terenu zielonego za dworcem: będzie tam parking wraz z drogami dojazdowymi po wschodniej i zachodniej stronie budynku dworca. Na placu dworcowym przeorganizowana zostanie zatoka postojowa dla taksówek, autobusów turystycznych, powstanie Kiss&Ride, pętla dla autobusów miejskich, ścieżki rowerowe wraz ze stojakami na rowery.
Dzięki inwestycji poprawi się dostępność dworca od strony miasta - dla pieszych idących z przystanków komunikacji zbiorowej, dworca autobusowego i śródmieścia Łodzi oraz kierowców.
Z kolei w ramach inwestycji realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na stacji Łódź Kaliska zakończono rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6. Zdemontowano tory i sieć trakcyjną po wschodniej stronie stacji. Wzmacniana jest konstrukcja wiaduktu wschodniego od strony budynku dworca i w rejonie ulicy Karolewskiej. Rozpoczęły się prace w przejściu podziemnym pod peronami nr 4 i 5. Obecne prace nie powodują ograniczeń w ruchu pociągów.
Modernizacja stacji Łódź Kaliska ma ułatwić obsługę podróżnych. Przebudowane będzie 5 peronów. Dla podróżnych zaplanowano nowe wiaty i ławki. Wprowadzony zostanie też nowy system informacji, który ułatwi orientację na peronach. Zapewnione mają być dojścia do dworca i komunikacji miejskiej. Stacja będzie dobrze przygotowana do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania. Zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające. Wymienione zostanie oświetlenie.
Remont nieczynnego wiaduktu wschodniego i budowa na nim trzech nowych torów zlikwiduje tzw. „wąskie gardło” tj. jednotorowe połączenie Łodzi Kaliskiej ze stacją Łódź Chojny. Efektem prac będzie zwiększenie możliwości przejazdu pociągów. Będą sprawne podróże np. z Kutna i Łowicza w stronę Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska- Kamiennej, Dębicy.
Powstanie nowe przejście podziemne, które połączy plac przed dworcem kolejowym z dworcem autobusowym. Takie rozwiązanie umożliwi lepszą integrację różnych środków transportu. Podróżujący pociągami będą mieli również wygodniejsze dojścia z peronów do przystanków komunikacji miejskiej.