W Sieradzu powstanie regionalny węzeł przesiadkowy dla pasażerów korzystających z pociągów i autobusów oraz dla rowerzystów i kierowców. Porozumienie ws. budowy węzła podpisali prezydent Sieradza Paweł Osiewała oraz wiceminister funduszy i polityki regionalnej, pełnomocnik rządu ds. CPK Marcin Horała.
- Sieradz należy obecnie do miast, które tracą swoje funkcje społeczno-gospodarcze - przyznał prezydent Osiewała. - Zbudowanie takiego miejsca przesiadkowego daje nam impuls do tego, byśmy przestali być miastem, w którym te funkcje tracą na wartości.
W planach inwestycji jest m.in. zmiana stacji PKP Sieradz w nowoczesny węzeł przesiadkowy, połączona z całkowitą rewitalizacją jej otoczenia. Pasażerowie zyskają przejście pod torami, które pozwoli na bezpieczny, bezkolizyjny dostęp do peronów, a jednocześnie połączy północną i południową częścią Sieradza. Niezagospodarowane obecnie tereny po północnej stronie torów mają zostać przystosowane do obsługi transportu autobusowego, rowerowego i samochodowego
Polecany artykuł:
Inwestycja związana jest budową tzw. igreka, czyli linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – CPK – Łódź – Sieradz – Wrocław/Poznań. Sieradz znajduje się u zbiegu linii dużych prędkości, które zostaną poprowadzone ze stolicy i Centralnego Portu Komunikacyjnego przez Łódź do Wrocławia i Poznania, z istniejącą linią kolejową nr 14. Po uruchomieniu "igreka" z Sieradza do Warszawy pasażerowie mają dojechać w nieco ponad godzinę zamiast ponad dwóch obecnie, a do Łodzi w ok. 25 min (dziś ok. godziny).
- CPK to nie tylko inicjatywa ważna dla dużych miast, ale także niezwykle ważny element lokalny, dający możliwość rozwoju takim miejscowościom, jak Sieradz – podkreśla marszałek woj. łódzkiego Grzegorz Schreiber.
Polecany artykuł: