Z Łodzi do Warszawy w nieco ponad godzinę. Historyczna zmiana w rozkładzie PKP

i

Autor: Pixabay.com

Transport

Z Łodzi do Warszawy w nieco ponad godzinę. Historyczna zmiana w rozkładzie PKP

2025-06-06 10:18

Po 19 latach modernizacji torów pasażerowie wreszcie skorzystają z efektów inwestycji – przejazd koleją z Łodzi do Warszawy zajmie tylko 65 minut. Nowy, przyspieszony rozkład jazdy wejdzie w życie 15 czerwca.

Historyczna zmiana po dwóch dekadach

Po niemal dwóch dekadach modernizacji, pasażerowie podróżujący pomiędzy Łodzią a Warszawą odczują realną zmianę. Jak poinformowały PKP Intercity i Łódzka Kolej Aglomeracyjna, od 15 czerwca przejazd szybkim pociągiem na tej trasie zajmie jedynie 65 minut. Dla porównania, wcześniej czas podróży wynosił średnio około 90 minut.

Nowe połączenie będzie dostępne dla pasażerów zarówno PKP Intercity, jak i ŁKA. W przypadku pociągów zatrzymujących się na stacjach Łódź Fabryczna i Łódź Widzew, czas przejazdu wydłuży się o 7–8 minut.

– Jeżeli wydajemy bardzo duże publiczne pieniądze, to efekt końcowy musi być powiązany z pasażerami, czasem przejazdu i komfortem – skomentował wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, cytowany przez „Wprost Podróże”.

Łódź Radio ESKA Google News

Rekordowa liczba pociągów i nowe kierunki

Modernizacja trasy Warszawa–Łódź to tylko jedna z wielu kolejowych inwestycji. PKP Intercity planuje na lato uruchomić 514 pociągów dziennie, a liczba połączeń ma nadal rosnąć. Znacznemu skróceniu uległ czas podróży między Warszawą a Bydgoszczą (do 2,5 godziny), a także ze stolicy do Świnoujścia (5,5 godziny).

Latem 2025 roku PKP Intercity planuje wdrożyć nowe trasy sezonowe. Wśród zapowiedzianych nowości znalazły się:

  • Katamaran z Łodzi do Gdyni,
  • Intercity Sukiennice z Łodzi do Zakopanego,
  • Intercity Brda z Warszawy do Bydgoszczy,
  • a także pociąg międzynarodowy do chorwackiej Rijeki.

Ambitne plany do 2030 roku

Polskie Linie Kolejowe mają ambitne plany na najbliższe lata. W 2025 roku spółka planuje przewieźć 88 milionów pasażerów, a do 2030 roku – aż 110 milionów rocznie. Zmiany w rozkładzie jazdy oraz inwestycje w tabor i infrastrukturę mają przynieść trwałą poprawę jakości usług.

Oprac. Jakub Mazurkiewicz, źródło: Interia

ESKA - MIX MAJ