Z Łodzi do Warszawy w nieco ponad godzinę. Historyczna zmiana w rozkładzie PKP

i

Autor: Pixabay.com

Transport

Z Łodzi do Warszawy w nieco ponad godzinę. Historyczna zmiana w rozkładzie PKP

2025-06-06 10:18

Po 19 latach modernizacji torów pasażerowie wreszcie skorzystają z efektów inwestycji – przejazd koleją z Łodzi do Warszawy zajmie tylko 65 minut. Nowy, przyspieszony rozkład jazdy wejdzie w życie 15 czerwca.

Historyczna zmiana po dwóch dekadach

Po niemal dwóch dekadach modernizacji, pasażerowie podróżujący pomiędzy Łodzią a Warszawą odczują realną zmianę. Jak poinformowały PKP Intercity i Łódzka Kolej Aglomeracyjna, od 15 czerwca przejazd szybkim pociągiem na tej trasie zajmie jedynie 65 minut. Dla porównania, wcześniej czas podróży wynosił średnio około 90 minut.

ESKA - MIX MAJ

Nowe połączenie będzie dostępne dla pasażerów zarówno PKP Intercity, jak i ŁKA. W przypadku pociągów zatrzymujących się na stacjach Łódź Fabryczna i Łódź Widzew, czas przejazdu wydłuży się o 7–8 minut.

– Jeżeli wydajemy bardzo duże publiczne pieniądze, to efekt końcowy musi być powiązany z pasażerami, czasem przejazdu i komfortem – skomentował wiceminister infrastruktury Piotr Malepszak, cytowany przez „Wprost Podróże”.

Łódź Radio ESKA Google News

Rekordowa liczba pociągów i nowe kierunki

Modernizacja trasy Warszawa–Łódź to tylko jedna z wielu kolejowych inwestycji. PKP Intercity planuje na lato uruchomić 514 pociągów dziennie, a liczba połączeń ma nadal rosnąć. Znacznemu skróceniu uległ czas podróży między Warszawą a Bydgoszczą (do 2,5 godziny), a także ze stolicy do Świnoujścia (5,5 godziny).

Latem 2025 roku PKP Intercity planuje wdrożyć nowe trasy sezonowe. Wśród zapowiedzianych nowości znalazły się:

  • Katamaran z Łodzi do Gdyni,
  • Intercity Sukiennice z Łodzi do Zakopanego,
  • Intercity Brda z Warszawy do Bydgoszczy,
  • a także pociąg międzynarodowy do chorwackiej Rijeki.

Ambitne plany do 2030 roku

Polskie Linie Kolejowe mają ambitne plany na najbliższe lata. W 2025 roku spółka planuje przewieźć 88 milionów pasażerów, a do 2030 roku – aż 110 milionów rocznie. Zmiany w rozkładzie jazdy oraz inwestycje w tabor i infrastrukturę mają przynieść trwałą poprawę jakości usług.

Oprac. Jakub Mazurkiewicz, źródło: Interia