Łódź przyciąga firmy
Firma transportowa DSV w ubiegłym roku ogłosiła wieloletni program inwestycji na terenie Polski. Jego bardzo ważną częścią będzie Łódź, ponieważ na początku przyszłego roku rozpocznie się rozbudowa centrum logistycznego przy ul. Zakładowej. Natomiast, termin rozpoczęcia operacji logistycznych to czwarty kwartał 2025 roku. Jak informuje „Wyborcza”, firma kupiła ten teren od polskiego dewelopera - CL Property.
- Położenie terenu na Widzewie, z bezpośrednim dostępem do transportu publicznego oraz zaledwie 1,5 km od węzła autostrady A1, gwarantuje obsługę logistyczną nie tylko Łodzi, ale także całego regionu Polski centralnej. […] Z DSV łączy nas podejście i zrozumienie dla aspektów dotyczących zrównoważonego rozwoju w realizowanych inwestycjach magazynowych. Przygotowując projekt do budowy, skupiliśmy się na wysokim poziomie aspektów środowiskowych z myślą o przyszłych użytkownikach – powiedział Michał Gonicki, CL Property, którego cytuje „Wyborcza”.
Jak informuje DSV, ich plan zakłada realizację szeregu projektów, które mają na celu nie tylko zwiększenie stabilności krajowych i międzynarodowych łańcuchów dostaw, ale również wzmocnienie Polski jako kluczowego elementu europejskiej architektury logistycznej.
- Łódź została wybrana jako lokalizacja tzw. superhubu dla transportów drobnicowych, co oznacza, że będzie ona stanowić punkt przeładunkowy znacznego wolumenu drobnicowego, zarówno importowego, jak i eksportowego. Niezwykle istotne było dla nas dopasowanie standardu obiektu do założeń związanych z rozwojem produktu drobnicowego poprzez zwiększenie powierzchni i liczby docków przeładunkowych […] Przyjęte rozwiązania pozwolą na sprawniejsze prowadzenie operacji przeładunkowych, poprawiając jednocześnie warunki wykonywania zadań przez pracowników – mówi Aristoteleis Liadis, Director, Road International BENELUKI, FEP&EAST.
Powstaje bardzo duży obiekt
Całe centrum logistyczne w Łodzi będzie miało powierzchnię ponad 26 tys. mkw., z czego magazyny zajmą 23.707 mkw., biura 1.956 mkw., a terminal przeładunkowy 5.679 mkw. Część przeładunkowa zostanie wyposażona w 32 doki dla pojazdów ciężarowych.
- Zgodnie z naszymi szacunkami, dzięki tak dużym rozmiarom części magazynowej, będziemy mogli obsłużyć nawet o 40 proc. więcej przesyłek międzynarodowych i krajowych, niż ma to miejsce dziś. Spodziewamy się, że dzięki znakomitej lokalizacji Łodzi na mapie Polski, świetnym połączeniom drogowym z najważniejszymi miastami w kraju oraz szlakami międzynarodowymi nowy obiekt multibrandowy doskonale wpisze się w potrzeby rynku przewozowego – opowiada Aristoteleis Liadis. – Nowy magazyn, w którym wykorzystamy najnowsze technologie, zaoferuje przyszłym klientom wyjątkową jakość i standard realizacji usług magazynowych.
Firma podkreśla, że do budowy centrum logistycznego korzysta się z najnowszych prośrodowiskowych rozwiązań. Dzięki temu, po ukończeniu budowy, nowy obiekt będzie spełniał wysokie standardy ekologiczne.
Zamykają fabrykę Beko w Łodzi. Pracownicy rozpoczęli żałobny protest