Sprzedawca z fikcyjnego sklepu internetowego pomaga ofiarom przemocy domowej

2020-04-14 12:33

W Polsce z telefonu zaufania kobiety korzystają dwa razy częściej niż przed pandemią. W obliczu koronawirusa i przymusowej kwarantanny wzrosła liczba ofiar przemocy domowej. Licealistka Krystyna Paszko znalazła sposób jak dotrzeć do osób potrzebujących wsparcia.

przemoc

i

Autor: Pixabay.com

Osoby doświadczające przemocy mogą zgłaszać się do fikcyjnego sklepu. Następnie sprzedawca będący tak naprawdę psychologiem odbiera wiadomość od tej osoby. Pytanie o produkt oznacza =chęć rozmowy ze specjalistą, a zamówienie produktu oznacza sytuację niebezpieczną. Wtedy zespół wzywa odpowiednie służby. Sklep internetowy jest otwarty od wczoraj i zebrał już 40 zgłoszeń. W jednym z domów interweniowała policja.

Wybór zaszyfrowanej formy komunikatu wynika z tego, że oprawca często kontroluje telefon ofiary. Zwrócenie się o pomoc wprost mogłoby pogorszyć sytuacje w domu.