Polacy kupują coraz mniej alkoholu. To trend, który utrzymuje się także od początku 2024 roku. Jak podaje Rzeczpospolita sprzedaż spadła o 2,1%. Najbardziej spadła sprzedaż wódki i piwa, o kolejno 3,2% i 2,2%.
Ten trunek zyskuje popularność
Jednak, są trunki, które wbrew ogólnej tendencji zyskują na popularności. W pierwszej połowie roku sprzedaż win musujących wzrosła o 2,6%. Stanowią one aż 1/5 rynku win wartego 5 mld zł.
- Przeznaczamy na nie już co piątą złotówkę, jaką wydajemy na wina – dla Rzeczpospolitej powiedziała Anna Wagner z firmy NielsenIQ.
Przekłada się to na sprzedaż w marketach. I to przez cały rok – Polacy nie sięgają po nie tylko w okresie świąt czy Sylwestra.
To najpopularniejsze wino musujące
Polacy pokochali przede wszystkim włoskie prosecco. Jak wylicza interia.pl, trunek odpowiada już za ponad 46 proc. wartości i 35 proc. wielkości sprzedaży wszystkich win musujących.
- Prosecco cieszy się przede wszystkim dobrymi wynikami. Wina te rozwijają się dwu cyfrowo, zarówno pod względem wartości, jak i wielkości sprzedaży, odpowiednio 15,1% i 10,6% - dodaje Anna Wagner.
Oto najdroższe miasta do życia w Europie. Nowy ranking uwzględnia Polskę