Głosowanie odbyło się w poprzednią niedzielę podczas meczu z Lechią Gdańsk. Najmłodsi fani Klubu z al. Piłsudskiego 138 oddawali głosy w wyborach poprzez tworzenie rysunków, które następnie trafiały do specjalnej urny. Zdecydowana większość z nich została oddana na postać widzewskiego Feniksa, chociaż swoich zwolenników miał też Lew, czy sympatyczny i waleczny miodożer. Głos młodych „widzewiaków” okazał się najważniejszy.
- Cieszę się, że główny głos doradczy w wyborach należał właśnie do dzieci, dla których otworzyliśmy sektor rodzinny. Kibice bardzo angażowali się w propozycje nowej maskotki, a za wszystkie pomysły bardzo dziękuję. Feniks to element dobrze podsumowujący ostatnie lata w historii Widzewa, który krok po kroku odbudowywał i dalej odbudowuje swoją pozycję w polskiej piłce. Mam nadzieję, że nie będziemy musieli już nigdy oglądać narodzin Feniksa, a nowa maskotka będzie pamiątką po tej minionej drodze do PKO BP Ekstraklasy – powiedział prezes Mateusz Dróżdż.
Projekt maskotki stworzył kibic zespołu – Mateusz Sipa. Wielokrotnie już w swoich pracach inspirował się historią swojego ulubionego klubu. Kolejnym etapem jest stworzenie modelu 3D maskotki i jej produkcja.