Największa inwestycja drogowa samorządu
Nowa obwodnica powstaje w śladzie drogi wojewódzkiej nr 484. Budowa ruszyła w 2023 roku i jest największą inwestycją drogową realizowaną obecnie przez samorząd województwa łódzkiego. Koszt całego przedsięwzięcia to 146 mln zł, z czego 62 mln zł pochodzi z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Droga, ronda i trasy rowerowe
Zgodnie z informacjami przekazanymi przez Urząd Marszałkowski w Łodzi, roboty drogowe są prowadzone na całym odcinku inwestycji. Widać już zarys szerokiej drogi, tras rowerowych oraz nowo powstałych rond.
– Kontynuujemy roboty ziemne, brukarskie oraz przy umacnianiu i humusowaniu skarp. Na obiektach inżynierskich trwają prace wykończeniowe. Na pozostałych odcinkach trwa intensywne układanie nawierzchni asfaltowej. W maju ruszamy także z budową ścieżek rowerowych – przekazał kierownik budowy Maciej Karkula.
Zbiorniki, wiadukty i ostatnie prace
Na dwóch nowych wiaduktach położono już warstwę ścieralną. Do zakończenia inwestycji pozostały m.in. montaż barier ochronnych i wykonanie oznakowania poziomego. W ramach prac powstały również dwa zbiorniki retencyjne, które będą odprowadzać wodę z pasa drogowego.
8 kilometrów nowej trasy
Po zakończeniu inwestycji kierowcy zyskają ponad 8 km nowej, nowoczesnej trasy. W ramach obwodnicy powstaną też bezpieczne skrzyżowania, przejścia dla pieszych oraz ronda, które ułatwią włączenie się do ruchu.
Polecany artykuł:
Ulga dla centrum i korzyści dla mieszkańców
Celem budowy obwodnicy jest przede wszystkim odciążenie centrum Bełchatowa z ruchu tranzytowego oraz poprawa komfortu życia i bezpieczeństwa mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości. Zakończenie wszystkich prac planowane jest na jesień 2025 roku.
