Tabor łódzkiego MPK jest sukcesywnie uzupełniany i wymieniany. Ale gdy przychodzi prawdziwa zima, problemy zawsze są te same. Sypiący śnieg powoduje korki, a mróz zamarzanie zwrotnic tramwajowych - przyznaje Piotr Wasiak z MPK. – Zamontowane w nich grzałki nie nadążają odśnieżać zamarzniętego i ubitego śniegu. Pracownicy muszą ręcznie uruchamiać takie zwrotnice.
Zimą przyszłego roku tabor łódzkiego MPK wzbogaci się o 17 autobusów elektrycznych - zapowiada prezes miejskiego przedsiębiorstwa Zbigniew Papierski. – Do tego będziemy dysponować sześcioma stacjami ładowania, także autobusy mogą być w użyciu 24 godziny na dobę.
To nie koniec planów zakupowych łódzkiego przewoźnika. – W marcu chcemy ogłosić przetarg na zakup 51 autobusów z napędem diesla, szykujemy też wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, by pozyskać kolejnych 70 autobusów elektrycznych – dodaje prezes MPK.
W przyszłym roku łódzki tabor uzupełniony też zostanie o 30 nowych tramwajów. Będą to tramwaje niskopodłogowe, pięcioczłonowe, klimatyzowane, o nowoczesnej konstrukcji.