Pakt Kolejowy. Priorytety kolejowe dla regionu łódzkiego
"Podpisaliśmy pakt, w którym Polskie Linie Kolejowe zobowiązały się do inwestycji między innymi na wykonanie modernizacji lini nr 16 między Zgierzem a Kutnem, które będą polegały na podwyższeniu prędkości, na wykonaniu mijanek, a to docelowo - na wykonaniu drugiego toru, który był od wielu lat oczekiwany i będzie szczególnie potrzebny po wybudowaniu tunelu w Łodzi, ale także wykonaniu Kolei Dużych Prędkości" - mówi Minister Infrastruktury Dariusz Klimczak.
"Zobowiązaliśmy się także do wykonania szeregu prac modernizacyjnych, rewitalizacyjnych na liniach z Łodzi, przez Koluszki do Skierniewic, ale także usprawnieniu lini kolejowej w stronę Kielc oraz Skarżyska Kamiennej" - dodaje.
"Dziś zobowiązaliśmy się też do wykonania studium planistycznego dla węzła kolejowego aglomeracji łódzkiej. Będzie to podstawa do określenia przebiegu lini kolejowych, nadaniu im odpowiednich parametrów, tak, aby przepustowość lini kolejowych w centrum Polski była jak najwyższa" - zaznacza minister.
Inwestycje kolejowe na południu województwa zapowiada marszałek Joanna Skrzydlewska.
"Chcemy rozpocząć plany dotyczące lini kolejowej na odcinku Bełchatów - Łódź. Chcemy w ten sposób zadbać o mieszkańców południa naszego województwa, by mieli łatwość i szybkość dostępu do stolicy województwa. Chcemy również rozpocząć plany dotyczące relacji Piotrków Trybunalski - Tomaszów Mazowiecki. Chcemy też połączenia ŁKA Łódź - Tomaszów - Warszawa" - opowiada marszałek. "Pakt pozwoli w ciągu kilku na stworzenie na terenie województwa łódzkiego wspólną, jednorodną sieć połączeń kolejowych, jako kolej konwencjonalna, która będzie uzupełniona za kilkanaście lat przez Kolej Dużych Prędkości, zarówno z kierunku Warszawy, przez centralne lotnisko do Łodzi, jak i później z Łodzi do Poznania i Wrocławia." - mówi natomiast Marcin Mochocki z PKP.
Pakt Kolejowy. Wśród działań są też inwestycje na ten rok
"Pakt pozwoli w ciągu kilku na stworzenie na terenie województwa łódzkiego wspólną, jednorodną sieć połączeń kolejowych, jako kolej konwencjonalna, która będzie uzupełniona za kilkanaście lat przez Kolej Dużych Prędkości, zarówno z kierunku Warszawy, przez centralne lotnisko do Łodzi, jak i później z Łodzi do Poznania i Wrocławia." - mówi Marcin Mochocki z PKP.
Pakt kolejowy to nie tylko konkretne działania na kilkanaście lat, ale też działania, które Polskie Linie Kolejowe będą podejmować w tym roku.
"Kilka dni temu ogłosiliśmy przetarg na budowę stacji Biała Rawska, która pozwoli dojechać mieszkańcom wschodniej części województwa łódzkiego w ciągu trzydziestu paru minut do centrum Warszawy, a w mniej niż dwie godziny do Katowic i Krakowa. Oprócz tego w tym roku planujemy ogłoszenie przetargu na modernizację lini z Kutna do Zgierza, a także linię łączącą Łódź z Tomaszowem Mazowieckim i Skarżyskiem Kamienną" - dodaje Mochocki.
Wśród tegorocznych planów jest też studium planistyczne dla węzła łódzkiego i dla węzła koluszkowskiego.
