Foot Locker zamyka sklepy
Amerykańska marka sportowa Foot Locker jest dobrze znana polskim konsumentom. Sklepy tej sieci obecne są w większości galerii handlowych w Polsce. Firma planuje jednak zmienić strategię handlową i zamknąć 400 punktów stacjonarnych. Sklepy mają być stopniowo zamykane do 2026 roku. Początkowo redukcja placówek stacjonarnych będzie przeprowadzana na amerykańskim rynku, ale wiele wskazuje na to, że w kolejnych latach będą zamykane także sklepy w pozostałych krajach. Jak podaje CNN, sklepy przeznaczone do zamknięcia stanowią prawie 10% całkowitej sprzedaży Foot Lockera.
Jak przekazały władze spółki, w pierwszej kolejności będą zamykane punkty mieszczące się w galeriach handlowych, ze względu na niewystarczające zyski.
- Sprzedaż w czwartym kwartale 2022 roku spadła o 0,3% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Detalista prognozuje również, że całkowita sprzedaż spadnie o 3,5% do 5,5% w 2023 roku – podaje CNN.
Sklepy eksperymentalne Foot Lockera
Zmiana strategii nie oznacza, że Foot Locker zamierza ograniczyć działalność. Wręcz przeciwnie - chce obrać inny kierunek rozwoju. Spółka chce postawić na tzw. sklepy eksperymentalne, które będą oferować szerszy asortyment. Dodatkowo chce koncentrować się na określonej grupie klientów.
- Należą do nich sneaker maven, czyli klienci z obsesją na punkcie sneakersów, którzy reprezentują siebie poprzez swoje obuwie. Modni ekspresjoniści, którzy chcą wyglądać i czuć się cool i polegają na swoich sneakersach, aby zapewnić sobie to uczucie. Sportowcy poszukujący sneakersów o wysokiej wydajności. Klienci, którzy stawiają na jakość i komfort i wreszcie łowcy okazji – pisze CNN.
Więcej informacji na cnn.com.